Ведмедеря Світлана Віталіївна (каб.12), заступник директора з навчально-виховної роботи, Дерев'янко Наталія Олексіївна (каб.26), практичний психолог, - відповідальні особи за проведення роботи, спрямованої на запобігання та протидію булінгу ( цькуванню) в закладі освіти.

План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінг на 2023/2024 навчальний рік

Порядок подання заяв про випадки булінгу.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу.

Засади антибулінгової політики


Порядок розгляду та реагування на випадок булінгу (цькування):

- Отримання повідомлення на випадок булінгу (цькування), усно або письмово.

Керівник закладу освіти:

- Невідкладно (у строк однієї доби) повідомляє територіальний відділ поліції, батьків неповнолітньої, за потреби, викликає швидку медичну допомогу;
- Повідомляє Службу у справах дітей, соціальні служби для сім’ї, дітей та молоді.

Завдання комісії:

- Збір інформації про випадок булінгу; зокрема пояснень сторін булінгу, висновків практичного психолога закладу освіти, інформації, яка має значення для об’єктивного розгляду заяви;
- Розгляд та аналіз зібраних матеріалів;
- Оцінка потреб сторін булінгу (цькуваня) в отриманні соціальної та психолого-педагогічної підтримки;
- Визначення причин та невідкладних заходів для їх усунення;
- Надання рекомендацій для батьків.

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

1. Дитина може звернутися до омбудсмена закладу освіти, відповідальної особи за роботу з протидії булінгу, класного керівника, соцпедагога, психолога, адміністрації про цькування над нею.
2. Педагогічний працівник, який отримав повідомлення в будь-якій формі, повинен інформувати керівництво закладу освіти.
3. Батьки/законні представники здобувача освіти подають заяву керівнику закладу освіти.
4. Директор видає наказ про проведення розслідування та створює комісію.
5. Повідомляє Управління освіти адміністрації Індустріального району ХМР з наданням копій матеріалів розгляду заяв та відповідних листів – повідомлень.
6. Комісія, на підставі вивчення документально зафіксованих випадків насильства, бесід, спостережень, соціологічних та психодіагностичних досліджень в класному колективі тощо, вирішує – є булінг, чи ні.
7. Рішення комісії підписують всі члени комісії.

Остаточне рішення про те, що випадок Є булінгом, чи НІ може дати лише СУД

/Files/images/2021_2022/bulng/12.10 104.jpg

/Files/images/2018_2019/1534248501_anti_bullying.jpg

/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд1.JPG/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд2.JPG/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд3.JPG/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд4.JPG/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд5.JPG/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд6.JPG/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд7.JPG/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд8.JPG/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд9.JPG/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд11.JPG/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд12.JPG/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд14.JPG/Files/images/2020_2021/bulng/Слайд15.JPG

/Files/images/2019_2020/bulng/Buling_Porjadok_reaguvanja_2020 (3).jpg

/Files/images/2018_2019/bulng/1.jpg

/Files/images/2018_2019/bulng/3.jpg

/Files/images/2018_2019/bulng/4.jpg

/Files/images/2018_2019/bulng/5.jpg

/Files/images/2018_2019/bulng/7.jpg

ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ НА ВИПАДКИ ПРОЯВУ БУЛІНГУ

Кодекс України про адміністративні правопорушення (витяг)

/Files/images/2018_2019/123.png

Закон України «Про освіту» (витяг)

Здобувачі освіти:

- Право на отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування)";

- Зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, … інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

Педагогічні працівники:

- Право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

- Зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Батьки:
мають право:

- подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

- вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

зобов’язані:

- сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

- виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

Психологічна служба та соціально-педагогічний патронаж:

- Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню), надання консультативної допомоги батькам, психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування);

- Соціально-педагогічний патронаж здійснюється соціальними педагогами.

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ЗАЯВ НА ВИПАДКИ ПРОЯВУ БУЛІНГУ

1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу батьки або вчитель повідомляє про це адміністрацію закладу освіти. Заява батьків подається на ім’я керівника закладу освіти;

2. Адміністрація відразу реагує на представлені факти, з’ясовуючи причини;

3. Створення комісії для розгляду факту булінгу:

3.1.Проводиться бесіда класного керівника, практичного психолога з булером та жертвою;

3.2. Бесіда з учнями класу щодо з’ясування причин проявів булінгу;

3.3. Бесіда окремо з булером, з жертвою, їх батьками;

3.4. Відпрацювання навичок поведінки та виведення із стану «жертви», надання рекомендацій усім учасникам розглянутої справи ;

3.5. Узагальнення результатів роботи комісії щодо розгляду випадку, прийняття рішень;

3.6.Інформування відповідні органи з метою прийняття рішення для притягнення до відповідальності згідно з законодавством України.

Обов’язки керівника закладу освіти
(стаття 26 Закону України «Про освіту»)

1. Затвердження і оприлюднення плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

2. Розгляд заяв про випадки булінгу (цькування)

3. Видання наказу про проведення розслідування

4. Скликання засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)

5. Вжиття відповідних заходів реагування

6.Забезпечення виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

7. Повідомлення уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ У КЛАСІ (У ЗАКЛІДІ ОСВІТИ) ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ БУЛІНГУ:

1. Бути толерантним , ввічливим у спілкуванні з учасниками освітнього процесу;

2. Вміти вислухати, не сперечатися;

3. Вирішувати спірні питання дипломатично, коректно;

4. Не проявляти ніяких видів агресії, грубощів, образ до однокласників, інших учасників освітнього процесу;

5. Не приносити до закладу освіти нічого небезпечного;

6. Користуватися мобільними телефонами, дотримуючись Порядку встановленому в закладі освіти.

/Files/images/2018_2019/images (2).jpg

Зміни до Закону України "Про освіту", внесені згідно із Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)", прийнятим 18.12.2018

Кiлькiсть переглядiв: 0